התאחדות יועצי משכנתאות

נעים מאוד, שמי מוטי שמואלביץ', מומחה למשכנתאות, מגשר ויועץ לכלכלת המשפחה. חבר בהתאחדות יועצי המשכנתאות בישראל, מזה 14 שנים שאני מייעץ, מרצה ומדריך בתחום המשכנתאות וכלכלת המשפחה.

התאחדות יועצי משכנתאות מוטי

התאחדות יועצי המשכנתאות 2021

הרשמה למבחני התאחדות יועצי המשכנתאות בישראל – ומבחני הכנה בחינם וללא כל עלות לטובת תרגול למבחן התאחדות יועצי המשכנתאות בישראל – לחצו כאן

תאריך: 20/1/2020

מוטי שמואלובית חבר התאחדות יועצי המשכנתאות

מוטי שמואלביץ – ייעוץ משכנתאות, גישר, אסטרטג להתנהלות מול בנקים

*** מייד לאחר ראש השנה יעלו הסרטונים עם פתרונות תרגילי הפרקטיקה – שיהיה לכולכם חג שמח!!!

כניסה למבחנים נוספים – לחצו כאן

סרטונים מקצועיים בתחום המשכנתאות ועדכוני ריביות משכנתא שוטפים 

 הצטרפו לערוץ ה YOUTUBE של מוטי שמואלביץ

נעים מאוד, שמי מוטי שמואלביץ', מומחה למשכנתאות, יועץ לכלכלת המשפחה וגיוס הון לעסקים. מזה 14 שנים שאני מייעץ, מרצה, מלווה ומדריך בתחום המשכנתאות, כלכלת המשפחה וגיוס הון לעסקים. לאורך השנים יצרתי היכרות מבורכת עם עשרות עובדים בבנקים השונים וקולגות בתחום.

חשוב לי להתחיל מהסוף ולומר…  את/ה יועץ/ת משכנתאות תן/י יד להתאחדות יועצי המשכנתאות במדינת ישראל! ככל שנהיה גדולים יותר, מאוחדים יותר, נהיה חזקים יותר ולא יהיה אף גורם מממן שלא יעשה הכל בשביל לעבוד אתנו באופן ישיר וייתן לנו את הכבוד שמגיע לנו.

במאמר זה אדבר על כל נושא התאחדות יועצי המשכנתאות במדינת ישראל, חשיבותה של ההתאחדות והתרומה המחייבת של כל יועץ ויועץ מהוותיק ביותר ויועץ מתחיל. בנוסף, יש לי מסר קטן בסוף המאמר!

בשנת 2016 החלה נקודת מפנה בתחום, וקבוצת יועצים החליטו, תחת חזון משותף, להפוך את תחום ייעוץ המשכנתאות לרשמי לא פחות ואף יותר ממקצועות התיווך, עורכי דין,  חשבונאות, וכול נותני השירות האחרים הקיימים.

עוד לפני 2016 היה ניתן לראות את מגמת הצמיחה בתחום. מספר יועצי המשכנתאות גדל בקצב של הכפלות. מדי שנה. כבר באותו הזמן היה ברור, צריכים גוף שיאגד ויאחד את כל יועצי המשכנתאות ויהיה בית בעיקר ליועצי המשכנתאות החדשים אך גם לאלו שלא מעט שנים כבר בתחום.

בתחילת 2016, אני זוכר זאת היטב, הבנקים התאחדו נגד יועצי המשכנתאות בעקבות מקרה של זיוף מסמכים לטובת קבלת אישור למשכנתא. הבנקים פשוט החליטו לא לעבוד באופן ישיר מול יועצי משכנתאות, הוותיקים שבנינו נהנו מהפריבילגיה של היכרות רבת שנים עם פקיד או מנהל כזה או אחר, החדשים פשוט היו עובדי עצות.

באותו רגע ידעתי שכל יועץ משכנתאות חייב לתת יד על מנת ליצור ביחד גוף גדול וחזק שיגרום לכל גרם מממן ובעיקר לבנקים השונים לרצות לעבוד מול יועצי המשכנתאות במדינת ישראל.

היה ברור לחלוטין שההתאחדות חייבת לצמוח בקצב מסחרר על מנת ליצור עמדת כח ברורה מול הבנקים השונים, המתמטיקה פשוטה מאוד, ככל שיהיו יותר יועצי משכנתאות, המודעות בקרב אזרחי ישראל תגדל בהתאם ובנק שלא יסכים או ירים קשיים על יועצי משכנתאות יאבד מספר רב של לקוחות פוטנציאליים.

התאחדות יועצי המשכנתאות

ההתאחדות הוקמה בשנת 2016 במטרה להבטיח את זכותם של כל אותם האזרחים המעוניינים לקחת הלוואת משכנתא לקבל ליווי מקצועי של איש מקצוע – יועץ משכנתאות, אל מול הבנקים השונים וכל גורם מממן אחר.

בנוסף, התאחדות יועצי המשכנתאות בישראל הוקמה במטרה לתת כח אמתי לכל אותם יועצי משכנתאות אל מול הגופים המממנים הגדולים – הבנקים וחברות הביטוח.

חברי הנהלת ההתאחדות פועלת באופן יום יומי על מנת להפוך את תחום ייעוץ המשכנתאות לתחום מחייב ברישיון רשמי וליצור רמת יועצים איכותיים.

כיצד מתקבלים להיות חבר בהתאחדות יועצי המשכנתאות?

נכון להיום ינואר  2020 חבר/ה בהתאחדות יועצי המשכנתאות צריכים לעבור מבחן שהוא סף כניסה להתאחדות. המבחן מורכב משאלות אמריקאיות, שאלות פתוחות ושאלות פרונטליות, פרקטיקה על הליך הליווי ומקרים מסוימים. הרשמה למבחני התאחדות יועצי המשכנתאות.

הניגשים למבחן הם בוגרים של מוסדות לימוד שסיימו בהצלחה את קורס יועצי המשכנתאות ומעוניינים להפוך להיות מוסמכים ומורשים בתחום מטעם ההתאחדות.

כל מי שיעבור את מבחני ההתאחדות יקבל תאודה והסמכה מטעם ההתאחדות:

תעודת חבר התאחדות 2021

היתרונות של התאחדות יועצי המשכנתאות

  • עמותה ללא מטרת רווח שמייצרת בית לכל יועצי המשכנתאות במדינת ישראל. לדוגמא: ההתאחדות תעזור לכל יועץ רשום שהבנק לא מאשר לו גורם מפנה.
  • חדשות ועדכונים – ההתאחדות מעדכנת באופן קבוע את כל חברי ההתאחדות בכל הוראה חדשה, עדכון מצד הבנקים, מסלולים חדשים בשוק ההלוואות ועוד.
  • שיתופי פעולה עם יועצים אחרים ברחבי הארץ
  • שיתופי פעולה עם גופים מממנים בנקאיים וחוץ בנקאיים
  • כנסים ומפגשי העשרה לטובת שיתופי פעולה ועדכונים שוטפים בתחום המימון והמשכנתאות.

רוצים להיות יועצי משכנתאות?  הנה לכם מסר קטן והמלצה ממני

תחום המשכנתאות הינו תחום הדורש מאתנו ניתוח מעמיק של צורך הלקוח הנגזרת מהעסקה אותה הלקוח מעוניין לבצע ונתוני האשראי הקיימים של הלקוח היום.

תחום המשכנתאות מכיל בתוכו מספר נושאי לימוד שהם בגדר החובה על מנת לתת ייעוץ וערך מועיל ומקצועי ללקוח.

אני ממליץ לכל אחד אשר מעוניין לעסוק בתחום המשכנתאות לעבור הכשרה מתאימה, הכשרה פרונטלית (ניתן בשילוב דיגיטל), באחד ממקורות הלימוד.

לאחר לימוד החלק התאורטי, טרם ניגש למבחן אני ממליץ לבצע 2 – 3 תיקים בליווי של יועצי משכנתאות וותיקים ואז לגשת למבחן ההתאחדות.

הצטרפתם להתאחדות, תנו תמיד יד לפיתוח וקידום ההתאחדות, היא חשובה במידה שווה לכולנו.

 

בברכה,
מוטי שמואלביץ,
מומחה למשכנתאות והתנהלות מול בנקים.

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונעדכן אתכם בכל מה שמעניין

    מאמרים נוספים בנושא יועץ משכנתאות

    אסטרטגיה לבניית תמהיל 11-22

    ריביות ואסטרטגיה לבניית תמהיל משכנתא בימינו

    מוטי שמואלביץ'|11.11.2022

    כן קל"צ, לא קל"צ, כן מדד, לא מדד, משתנות או קבועות, פריים, מק"מ וכל הסלט הזה שלא נגמר. החלטתי לעשות סדר! באו נדבר על זה,…

    קרא עוד
    בנק ישראל - רפורמה במשכנתא

    רפורמת בנק ישראל על המשכנתא

    מוטי שמואלביץ'|10.08.2022

    בנק ישראל ממשיך בשלו, עוד ועוד רפורמות ושינויים רגולטורים המשפיעים באופן ישיר על הבנקים ונוטלי המשכנתאות. אז מה הפעם?  

    קרא עוד
    מימון ישיר

    משכנתא במימון חוץ בנקאי עד 90% מימון

    מוטי שמואלביץ'|03.08.2022

    משכנתא חוץ בנקאי עד 90% מימון לדירה יחידה והשקעה. מה מחיר הכסף שנשלם, המוצרים הנלווים, לאיזה תקופות ניתן לקחת ועוד.

    קרא עוד
    ריבית בנק ישראל 05-07-22

    בנק ישראל מעלה את הריבית והפעם ברמה של 0.5%

    מוטי שמואלביץ'|04.07.2022

    בנק ישראל מעלה את הריבית בפעם השלישית ברציפות, הפעם העלייה חדה יותר, 0.5%. ריבית בנק ישראל תעמוד מיום חמישי הקרוב על רמה של 1.25% וריבית…

    קרא עוד