שהבינה המלאכותית פוגשת יועצי משכנתאות

בינה המלאכותית, על מה כל הרעש? אין ספק שהיא תופסת תאוצה ובתדירות שאף אחד לא ציפה! באו נעשה סדר וננסה להבין איפה זה תופס אותנו, יועצי תכתוב לי בבקשה משכנתאות.

בינה מלאכותית פוגשת יועצי משכנתאות

ייעוץ משכנתאות בעידן הבינה המלאכותית AI

אני אתחיל מהסוף (בזמן האחרון אני עושה את זה הרבה 🙂 ), אז מה אתם אומרים, תם עידן יועצי המשכנתאות…? כי הרבה טוענים שכן, אז זהו שלא, ממש לא.

אם יש משהו שאני פחות מתחבר אליו זה רעש עם הרבה מידי צלצולים… אני שומע, אני מקשיב, אני בוחן, אני רואה ומנסה להבין איפה זה תופס אותי, איפה זה תופס אותנו יועצי המשכנתאות. ולמה משום מקום פתאום "מוכרים" לי שאם אני לא אדע ואלמד על עולם הבינה המלאכותית אין לי בסיס קיום "בעולם" ובפרט בתחום ייעוץ המשכנתאות.

ואני אומר: באימא שלכם, תשחררו אותו מהשטויות שלכם או לפחות תהיו תכל'ס מדויקים.

פעם אמרו לי, אתה חייב לעשות קמפיין ממומן בגוגל, אתה חייב ללמוד על זה. אמרו לי אתה חייב פייסבוק פעיל, עד היום אין לי פייסבוק (לפחות לא פעיל). אח"כ אמרו לי אתה חייב אנסטגרם, אין לי אנסטגרם, חייב טיק טוק, אין לי טיק טוק… אתם יודעים מה, אני חי עם זה בשלום! אפילו ה-וואטסאפ שלי בן שנתיים גג, לפני זה – כלום!

אתם יודעים מה, אני לא חייב כלום, כולם חייבים אותי, אותנו, אחרת להם אין בסיס קיום אפילו לבינה המלאכותית, ככה אני מאמין.

ועכשיו הגענו לעידן הבינה המלאכותית (Artificial Intelligence, AI) שאין ספק בכלל, היא הפכה בשנים האחרונות לאחת מהטכנולוגיות המשפיעות והחשובות ביותר בעולם המודרני. היא משמשת ויעילה במגוון רחב של תחומים, החל מרפואה, בידור, משפטים, פיננסים, תחבורה, ועוד. וכן, גם בעולם שלנו, של יועצי המשכנתאות.

האפקטיביות של הבינה המלאכותית נבחנת לעיתים קרובות תוך כדי שימוש בה במטרה לשפר את איכות החיים, להגביר את היעילות בתעשייה ולפתור בעיות מורכבות שעד כה נראו כבלתי פתירות לפחות בטווח זמן כ"כ קצר.

שאני מדבר על ייעוץ משכנתאות, אני מדבר על אדם אשר מעוניין לקחת הלוואת משכנתא למטרה כזו או אחרת ומעוניין שאיש מקצוע ילווה אותו כאשר יש 3 מטרות עיקריות: 

  1. לקבל ביטחון בתהליך וודאות אנושית.
  2. לדעת ולהבין שהמשכנתא עליה אותו לווה חותם הינה הטובה ביותר עבורו.
  3. חיסכון בזמן ובירוקרטיה.

הבינה המלאכותית רחוקה מאוד בשביל לספק את הפתרונות האלו ללקוח קצה ובטח רחוקה ברמת הדיוק. בשביל שזה יקרה, העבודה היא לא רק טכנולוגית, היא לגרום ללקוח קצה להאמין שרמת הדיוק והיעילות באמת עולה על עבודתו הפיזי של איש מקצוע. זה לא שם, זה מאוד רחוק. 

אני מסכים, היכרות עם הבינה המלאכותית והשימוש בה יכול להיות לנו לערך רב, ברמה המיתוג, שיווק, אופטימיזציה. ושלא תתבלבלו – אתם לא חייבים, יחד עם זאת – מאוד שימושי, מאוד יקדם אתכם ברמה האישית.

הבינה המלאכותית היא כלי חזק עם השפעה עצומה על החברה המודרנית. היא מציעה פתרונות חדשניים לבעיות מורכבות אך גם מציבה אתגרים משמעותיים בעיקר ברמת הדיוק ולכן היא עדיין רק כלי עזר ולא הפתרון עצמו.

הנה בנקודות היתרונות, נכון להיום, שאני יכול לקחת ברמת השימוש בבינה המלאכותית בעולם ייעוץ משכנתאות:

  • תוכן – בתחום התוכן, ישנם מספר כלים של בינה מלאכותית המאפשרים יצירה, עריכה, ושיפור של טקסטים באופן אוטומטי.

  • יצירת תמונות – בתחום יצירת התמונות, הבינה המלאכותית התפתחה עד לרמה שבה ניתן לייצר תמונות מפורטות ומדויקות מתוך תיאור טקסטואלי.

  • יצירת וידאו – יצירת וידאו באמצעות בינה מלאכותית עדיין בשלבים ראשוניים יחסית, אך כבר קיימים כמה פרויקטים מבטיחים.

המכנה המשותף – שיווק יעיל יותר וחיסכון בכסף.

בנוסף, בתחום ייעוץ המשכנתאות, הבינה המלאכותית (AI) יכולה לשמש ככלי המסייע במגוון תהליכים ומשפר את היעילות, הדיוק והמהירות של הסיוע ללקוחות בתהליך קבלת ההחלטות של לקיחת הלוואת משכנתא. כגון:

  • אופטימיזציה של הצעות, כלומר, תמהילים.
  • ניהול והערכת סיכונים
  • אוטומציה של תהליכים פנימיים
  • שיפור החוויה של הלקוח
  • צ'אט בוט ועוזרים וירטואליים מבוססי AI יכולים לענות על שאלות של לקוחות בזמן אמת
  • להציע מידע רלוונטי על משכנתאות.
  • ועוד הרבה מעבר…

המכנה המשותף לכל אלה – דורש שילוב של תכנות ברוב המקרים. ואיפה שלא, אל תבזבזו לי את הזמן, הראש שלי עושה את זה טוב יותר, מהר יותר ויעיל יותר.

הבעיה הגדולה ביותר של הבינה המלאכותית זה חוסר הדיוק והעובדה שאיש מקצוע עדין וכנראה תמיד יהיה מאחורי הקלעים על מנת לדייק, ליעל, לשפר ו"לשמור" שהבינה לא תעשה "שטויות".

חשוב מאוד להבין! הקצב שהבינה המלאכותית נכנסת לחיינו, זה משהו מטורף! לכן, מעבר לכך שנכון וטוב "להיות" בעניינים, אני הייתי מציע לחכות, לקחת אוויר, לא לרוץ אחרי העדר ולהתחיל להשתגע עם כל מה שמציעים לנו. מהר מאוד דברים ישתנו, האפשרויות יגדלו, יהיו יותר ויותר כלים זולים, יעילים, חינמיים ועוד. חשוב להיות מוקדים ולא להתפזר! 

 

בברכה,
מוטי שמואלוביץ'

 

תפתחו יומנים! יום חמישי, 28/03/2024, 9:00 בבוקר

 

סדנה בנושא: בינה מלאכותית AI ליועצי משכנתאות

 

שם הסדנה: תכל'ס, מה אתם רוצים ממני!?

 

מה אתם רוצים ממני 0 סדנה בנושא בינה מלאכותית

 

חינם, ללא תשלום וללא כל התחייבות!

 

אני מזמין אתכם לסדנה מרתקת, לא בשביל לקבל טעימה,
אני מזמין אתכם לתת ביס ענק בעולם הבינה המלאכותית AI

 

קישור הרשמה לסדנא

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונעדכן אתכם בכל מה שמעניין