מחשבון שינוי הריבית על ההחזר החודשי

כיצד השינוי בריבית משפיע לנו על הלוואת המשכנתא?

לרשותכן מחשבון משכנתא אשר מחשב את השפעת השינוי בריבית על לוח הסילוקין, כלומר, בנקודת זמן של שינוי בריבית, בכמה זה ישפיע על ההחזר החודשי ועלות ההלוואה בכללץ

כאשר הריבית משתנה לאורך תקופת ההלוואה, ההחזר החודשי יושפע באופן ישיר. עליה בריבית תגדיל את ההחזר החודשי ועלות ההלוואה הכוללת, ירידה בריבית תשפיע בדיוק הפוך על הלוואת המשכנתא.

ראשית באו נבין מהי ריבית משתנה – ריבית משתנה כשמה כן היא – משתנה, כלומר, הריבית יכולה להשתנות לאורך תקופת ההלוואה בשונה מהלוואה אשר ניתנת בריבית קבועה.

הריבית יכולה לעלות או לרדת ואולי להישאר על אותה רמה בכל נקודת זמן אשר מוגדר השינוי בריבית.

לצורך הדוגמא: משתנה כל 3 שנים – הריבית תקבע היום, תהיה קבועה למשך זמן של 3 שנים, ובעוד 3 שנים הריבית תעלה, תרד או תישאר באותה הרמה. ישנם המון סוגים של ריביות משתנות: פרים, מק"מ, מט"ח, משתנה כל שנה, משתנה כל שנתיים, שלוש, חמש ועוד…

כל ריבית משתנה מאופיינת מעוגן המהווה ריבית בסיס, מרווח מהעוגן המהווה תוספת או הפחתה מריבית הבסיס אשר נקבע ביחס לסוג העוגן, סוג עסקה וטיב לקוח.

ריבית בפועל = מרווח + עוגן

ברגע זה אתם בטח שואלים את עצמכם: "מה משפיע על העלייה ו/או הירידה בזמן נקודת השינוי בריבית"?

ובכן, שאלה מצוינת, התשובה לשאלה זו נמצאת במאמר המקיף הכולל סרטון הסבר אליו אתם יכולים להיכנס בלחיצה על הקישור הבא – לחצו כאן.

חשוב מאוד

השימוש במחשבון המשכנתא הינו באחריותו של הגולש/ת בלבד. הנתונים המוצגים הינם אינדיקציה ולא התחייבות. לוחות הסילוקין יציגו נתונים שהוזנו במחשבון בזמן נתון ע"י הגולש ויציג אינדיקציה לשינוי בריבית.

מחשבון חישוב השפעת השינוי בריבית על ההחזר החודשי בהלוואת המשכנתא

הזרמת נתונים

גובה ההלוואה
תקופת ההלוואה (בחודשים)
ריבית שנתית
גובה ההלוואה
תקופת ההלוואה (בחודשים)
ריבית שנתית
תקופת השינוי בחודשים
ריבית שנתית מעודכנת
שינוי בהחזר החודשי
תקופת השינוי בחודשים
ריבית שנתית מעודכנת
שינוי בהחזר החודשי

תוצאות חישוב

החזר חודשי ראשוני
₪0
סה"כ ריבית
₪0
יחס החזר לשקל
0