משכנתא לרכישת נחלה

כל מה שאתם צריכים לדעת על לקיחת הלוואת משכנתא לטובת רכישת נחלה. אחוז מימון, קריטריונים נוספים, הבעייתיות ומהם המסמכים אותם ידרוש הבנק.

משכנתא מעבר לקו הירוק

משכנתא לרכישת נחלה

הגעתם לרגע שבו אתם יכולים להרשות לעצמכם להגשים חלום חיים ולרכוש נחלה במושב, מקום נפלא לגדל בו ילדים ובעלי חיים, באווירה כפרית, לחוש את הטבע תחת כפות הרגליים, את שירת הציפורים מדי בוקר עוד בטרם רתחו המים בקומקום, להתעורר מקולו הקורא של התרנגול התורן בחיוך שלא נמחק.

חלום ילדות רחוק, מאז נהגתם לבקר את הדודים בחופשות וידעתם שכזה בדיוק גם אתם רוצים. האווירה השקטה, הידידותית, החופשיות והביטחון שבמקום, הקהילתיות שכמעט נעלמה ממקומות אחרים, כל מה שמזכיר לנו תמימות רחוקה, טעם של פעם. וכמו תמיד, בדרך להגשמת כל חלום יש מספר תחנות בירוקרטיות שצריך לעבור, כמו משכנתא לרכישת נחלאות ולו רק כדי להעצים את החוויה ולנחות הישר אל הכיסא הנוח הממתין תחת הפרגולה שבחצר רחבת הידיים והמטופחת.

נחלה או משק עזר

נחלה היא קרקע חקלאית במושב. היא כוללת בתוכה משק חקלאי ושטח מגורים, בגודל משתנה שעשוי להגיע עד 15 דונם. לנחלה נילוות זכויות נוספות מטבע היותה נחלה חקלאית, המוגדרות כאמצעי ייצור חקלאיים כגון מכסות מים ומכסות ייצור. משק עזר הינו שטח חקלאי קטן יותר וייעודו יחידת מגורים ועיבוד חקלאי.

מסמכים נוספים

על מנת לקבל משכנתא לרכישת נחלאות יש לדאוג למסמכים הבאים: חוות דעת של שמאי אודות זכויות הנחלה כדי שהבנק יוכל לקבוע את שיעור אחוז המימון שיאושר לו.

אמור, לקבלת משכנתא לרכישת נחלאות נדרשים מסמכים נוספים: במקרה שהמוכר נטל משכנתא וטרם סיים להחזיר את ההלוואה נדרש מכתב כוונות מטעם הבנק שבו הוא מפרט מהי יתרת המשכנתא לסילוק והכמה עקרונית של הבנק למחיקת רישום המשכנתא עם פירעון היתרה שיגיע, סביר להניח, עם מכירת הנכס.

את הכסף רצוי להעביר לבנק לצורך סילוק היתרה וכך לוודא את סילוק רישום המשכנתא הקודמת על הנחלה. פסק משקם שבו הוכחה על הסרת השעבודים העיקולים וצווי המניעה שהוטלו על המשק, במידה והיו חובות לאגודה. אישור זכאות מהסוכנות היהודית, למושבים בהם קיים הסכם משולש (ממ"י, הסוכנות והאגודה השיתופית).

חשוב לדעת – קיומן של הלוואות ארוכות טווח על הנחלה מצד המוכר ידרשו קבלת ערבויות ובטחונות כדי שהבנק יתרצה לקבלת התשלום עליהם עם מכירת הנחלה. התחייבות לשמר את השימוש המקורי בשטח הנחלה עקרוני וכל חריגה עלולה לבטל את האפשרות לרישום המשכנתא ואף לביטול העסקה. שימוש חורג מהווה הפרה של תנאי ההתקשרות עם ממ"י. כעת נותר לקבל התחייבות לרישום משכנתא מטעם ממ"י.

בברכה,
מוטי שמואלביץ'

עמודים בפורטל המשכנתאות של מוטי שמואלביץ שכדאי לכם לבקר:

מחשבון משכנתא, מחשבון פוטנציאל מחזור משכנתא בלחיצת כפתור, ריביות משכנתא עדכניות

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונעדכן אתכם בכל מה שמעניין

    מאמרים נוספים בנושא יועץ משכנתאות

    אסטרטגיה לבניית תמהיל 11-22

    ריביות ואסטרטגיה לבניית תמהיל משכנתא בימינו

    מוטי שמואלביץ'|11.11.2022

    כן קל"צ, לא קל"צ, כן מדד, לא מדד, משתנות או קבועות, פריים, מק"מ וכל הסלט הזה שלא נגמר. החלטתי לעשות סדר! באו נדבר על זה,…

    קרא עוד
    בנק ישראל - רפורמה במשכנתא

    רפורמת בנק ישראל על המשכנתא

    מוטי שמואלביץ'|10.08.2022

    בנק ישראל ממשיך בשלו, עוד ועוד רפורמות ושינויים רגולטורים המשפיעים באופן ישיר על הבנקים ונוטלי המשכנתאות. אז מה הפעם?  

    קרא עוד
    מימון ישיר

    משכנתא במימון חוץ בנקאי עד 90% מימון

    מוטי שמואלביץ'|03.08.2022

    משכנתא חוץ בנקאי עד 90% מימון לדירה יחידה והשקעה. מה מחיר הכסף שנשלם, המוצרים הנלווים, לאיזה תקופות ניתן לקחת ועוד.

    קרא עוד
    ריבית בנק ישראל 05-07-22

    בנק ישראל מעלה את הריבית והפעם ברמה של 0.5%

    מוטי שמואלביץ'|04.07.2022

    בנק ישראל מעלה את הריבית בפעם השלישית ברציפות, הפעם העלייה חדה יותר, 0.5%. ריבית בנק ישראל תעמוד מיום חמישי הקרוב על רמה של 1.25% וריבית…

    קרא עוד