רוכשים נכס? מה חייבים לקחת בחשבון?

באו נשוחח על כל המשתמע מההחלטה שלנו לגבי רכישת נכס. אין בכלל ספק שאחד הדברים המרגשים בחיינו זהו רכישת נכס למגורים, נכס משלנו

משכנתא על טאבו ירדני

האם כדאי לרכוש נכס היום? רכישת נכס… לא בכל מחיר!

האם כדאי לרכוש נכס היום? רוצים לרכוש נכס? לא בכל מחיר!!!

באו נשוחח על כל המשתמע מההחלטה שלנו לגבי רכישת נכס. אין בכלל ספק שאחד הדברים המרגשים בחיינו זהו רכישת נכס למגורים, נכס משלנו. הרגשת הביטחון, הרגשת הגאווה, הרגשת הניצחון, אותה הרגשה  שהגענו למשהו בחיינו.

אין כמו לחזור מיום עבודה מפרך, לשבת בכורסת ה"מלכים" שלנו, להיכנס לחדר המשחקים של ילדנו הקטנים ולראות את החיוך האין סופי על פניהם. המטבח שמסודר בדיוק כפי שאנו רוצים, הרהיטים שבת זוגתנו כבר השתוקקה לסדר לפי טעמה…  אין ספק, בהחלט עושה טוב על הנשמה… רכישת נכס זהו "חתיכת" צעד בחיינו וכפי שכבר ציינתי בעבר באחד ממאמרי "הרגשת ניצחון".

לצערי הרב, הרבה מאוד זוגות צעירים יותר וצעירים פחות רוכשים נכס מגורים מתוך פחד, מתוך חישוב פיננסי שגוי, מתוך "לחץ" כלשהו הנובע מצד המשפחה, או מתוך אותם דחפים לאותם הרגשות נפלאות שציינו.

אין ספק, כל אחד ואחד מאתנו צריך את ביתו הפרטי. אבל זכרו, אף דחף, אף סוג של לחץ ואף הבטחה כזו או אחרת לא מעל חוק כל החוקים וכך הוא: "נכס לא קונים בכל מצב ולא בכל מחיר"!!!

תמיד מונחת בפנינו ההתלבטות לשלם שכירות או לשל בעבור הלוואת משכנתא… אין ספור דעות ישנם לגבי שאלה זו ואני אומר כך: כל החלטה אותה נקבל כנגד מודעות מלאה למה שאנו מחליטים עם כל היתרונות והחסרונות, וזאת כנגד תכנית אסטרטגית אשר הכנו מראש, זו ההחלטה הטובה ביותר עבורנו.

לפעמים ההחלטות הנכונות לא קשורות דווקא לכדאיות כלכלית, עם זאת  עלינו לקחת בחשבון שתוצאת רכישת נכס ולא כנגד תכנית אסטרטגית יכולה להיות קטלנית עבורנו הן ברמה הנפשית והן ברמה הכלכלית.

אני מבין ללב כל אותם הזוגות אשר משתוקקים כבר לרכוש את דירתם הראשונה, השנייה או השלישית. אבל נכס לא קונים בכל מצב, נכס קונים בזמן הנכון ובמקום הנכון.

רכישת נכס, ככל הנראה, עבור רובנו עוברת יד ביד עם הלוואת המשכנתא. הלוואת המשכנתא פותחת עבורנו חלון הזדמנויות לרכישת בית חלומותינו. עם זאת הלוואת משכנתא הינה הלוואה ארוכת טווח שעלינו להחזיר חודש בחודשו.

הלוואת המשכנתא הינה בהחלט פתרון מצוין לרכישת נכס, עם זאת יכולה להיות יקרה עד מאוד. כאשר אנו רוכשים נכם באמצאות הלוואת המשכנתא עלינו לוודא כי ההלוואה משרתת אותנו עפ"י נתוני האופי שלנו וכמו כן עפ"י יכולתנו הכלכליות.

לא חוכמה לרכוש נכס כנגד הלוואת המשכנתא, לשלם שנה שנתיים ולאחר מכן להתחיל "לגמגם" בכל המשתמע מהחזרי התשלומים. הכאב הנפשי והכלכלי בכך שהבנק יממש את זכויותיו על הנכס הינו כאב גדול.

עלינו לזכור דבר אחד, המטרה שלנו היא שהנכס ישרת אותנו ולא אנחנו אותו! במוקדם או במאוחר כולנו מגיעים לזמן הנכון לנו, בו אנו רוכשים את בית חלומותינו, אל לחץ קוראים יקרים.

נכון שיש כאלה אשר קל להם יותר לרכוש נכס ויש שקשה להם יותר, כך הם עובדות החיים ואין לנו להילחם בכך אלה לקבל זאת באהבה ולעשות ככל שניתן על מנת לקדם ולהתקדם ככל שיותר.

עמודים בפורטל המשכנתאות של מוטי שמואלביץ שכדאי לכם לבקר:

מחשבון משכנתא, מחשבון פוטנציאל מחזור משכנתא בלחיצת כפתור, ריביות משכנתא עדכניות

מוטי שמואלביץ, בהצלחה לכולם…

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונעדכן אתכם בכל מה שמעניין

    מאמרים נוספים בנושא יועץ משכנתאות

    אסטרטגיה לבניית תמהיל 11-22

    ריביות ואסטרטגיה לבניית תמהיל משכנתא בימינו

    מוטי שמואלביץ'|11.11.2022

    כן קל"צ, לא קל"צ, כן מדד, לא מדד, משתנות או קבועות, פריים, מק"מ וכל הסלט הזה שלא נגמר. החלטתי לעשות סדר! באו נדבר על זה,…

    קרא עוד
    בנק ישראל - רפורמה במשכנתא

    רפורמת בנק ישראל על המשכנתא

    מוטי שמואלביץ'|10.08.2022

    בנק ישראל ממשיך בשלו, עוד ועוד רפורמות ושינויים רגולטורים המשפיעים באופן ישיר על הבנקים ונוטלי המשכנתאות. אז מה הפעם?  

    קרא עוד
    מימון ישיר

    משכנתא במימון חוץ בנקאי עד 90% מימון

    מוטי שמואלביץ'|03.08.2022

    משכנתא חוץ בנקאי עד 90% מימון לדירה יחידה והשקעה. מה מחיר הכסף שנשלם, המוצרים הנלווים, לאיזה תקופות ניתן לקחת ועוד.

    קרא עוד
    ריבית בנק ישראל 05-07-22

    בנק ישראל מעלה את הריבית והפעם ברמה של 0.5%

    מוטי שמואלביץ'|04.07.2022

    בנק ישראל מעלה את הריבית בפעם השלישית ברציפות, הפעם העלייה חדה יותר, 0.5%. ריבית בנק ישראל תעמוד מיום חמישי הקרוב על רמה של 1.25% וריבית…

    קרא עוד